Menü Bezárás

8. évfolyam – 3. lecke

bevezetésgondolatébresztőközös megbeszéléskártyaosztó

Honnan van erőm a feladataimhoz? * Józsué
A tanulók a véletlenszerű sorrendben felbukkanó kérdésekre válaszolhatnak saját élményeik, érzéseik megfogalmazásával. (Kétféleképpen is lehet játszani: minden kérdésre minden diák válaszol, ez könnyebben megvalósítható kisebb csoportban, vagy egy kérdésre egy, vagy csak néhány tanuló válaszol.)

8-10 perc

elmélyítésrögzítésegyénicsoportosmondatok befejezésehiányos szöveg

Józsué megbízása

A már megismert igeszakaszt mélyíthetjük el ezzel a modatkiegészítős feladattal. A két-két hasonló szó közül mindig csak az egyik felel meg az eredeti szövegnek. 

5-6 perc

rögzítésegyénicsoportosismétléskeresztrejtvény

A honfoglalás előkészítése

A keresztrejtvény megfejtései egyben a történet kulcsszavai is. Az egyes meghatározások ismétlik, rögzítik a történet legfontosabb mozzanait. 

Megjegyzés: A keresztrejtvény egyes megoldásainál a már a négyzetekben szereplő betűket is be kell gépelni!

4-5 perc

tudáspróbaismétlésfalsh kártyák

Kire, mire gondoltunk?

A kártyákon vagy egy rövid meghatározás olvasható, vagy egy szó. Ennek megfelelően kell kitalálni, vagy éppen mondatba foglalni a szavakat. A kártyák megfordításával ellenőrizhető a helyes válasz. A feladat aktív tudásra épít.

Megjegyzés: A kártyák akkor haladnak tovább, ha megfordítás után kipipáljuk a választ. 

4-5 perc

tudáspróbarögzítéselgondolkodtatás

Kit, mit rejtenek a szavak?

Akasztófa játék  – virágszirmokkal, melyben a történet kulcsszavai fejthetők meg egy-egy betű hozzáadásával. A megfogalmazások elgondolkodtatók, talányosak.

6-7 perc

elmélyítésrögzítéssorbarendezés

A kémek küldetése Jerikóban

A feladatban igen részletekbe menően kell a kémkedés történetének egyes eseményeit sorrendbe tenni. A program nem tud részleges sorrendet értelmezni, viszont újra és újra átrendezhetőek a mondatok, egészen a helyes megoldásig dolgozhatunk rajta. 

Megjegyzés: A mondatokat célszerű balról jobbra, és fentről lefelé, tehát átlósan elrendezni.

6-8 perc

ellenőrzésismétlésrögzítésigaz-hamis

Józsué kémeket küld Jerikóba

Egy pörgős igaz-hamis játék ismétlésként, ellenőrzésként. A mondatok újra és újra, többször felbukkannak, így a játék végére a legfontosabb állítások jól rögzülnek, lehetőség van a hibás válaszok korrigálására.

tudáspróbaegyénicsoportoskahoot

Tudáspróba Józsué történetéből

Egy kimerítő, izgalmas tudáspróba. A játékhoz internet és telefon szükséges, amit a tanulóknak előre jelezni kell. Egyéni és csoportos változatban is játszható.

lelkiségpárosító

Bátorító igék

Ebben a feladatban néhány ó- és újszövetségi bátorító bibliai igét kapunk, ha jól párosítjuk a kártyákat. Bár Józsué és nép ezeket az igéket még nem olvashatta, mint mi, mégis kereshetünk egy-egy olyan helyzetet a történetben, amikor igazán bátorító lehetett volna számukra. Próbáljunk példát hozni a mai, személyes életünkből is!