De én ehhez még fiatal vagyok! * Jeremiás
Fejezd be a mondatot!
A témára való ráhangolódást segíti ez a feladat. A kártyákon véletlenszerűen felbukkanó kérdések alapján beszélgetünk a fiatalságról, a fiatalság jellemzőiről, velejáróiról, az életkori sajátosságokról. A kérdésekre egy-egy tanuló, vagy pedig közösen megbeszélik.
Kicsoda Jeremiás?
Ezzel a feladattal egyrészt a Jeremiás prófétával kapcsolatos korábbi ismereteket elevenítjük fel, másrészt bővítjük is az ismereteket. A felbukkanó kérdésekre a diákoknak saját válaszokat kell adniuk, a kártyát megfordítva pedig ellenőrizhetjük azokat.
10 válasz – De mi a kérdés?
A prezentáció minden oldalán egy-egy válasz jelenik meg. A feladat, hogy a tanulók fogalmazzanak meg olyan kérdéseket Jeremiás elhívásának története alapján, amelyekre ezek a helyes válaszok. Vagy egy-egy tanuló fogalmazza meg a lehetséges kérdést, de közösen is megvitathatják a megfelelő megoldásokat.
Igaz vagy hamis Jeremiás elhívásával kapcsolatban?
Az egyszerű igaz-hamis játékkal ellenőrizhetjük, hogy a tanulók elsajátították-e a történet lényeges elemeit, illetve átismételhetjük azokat. A mondatok ismétlődnek, a hibák javíthatók, így a jó válaszok rögzülhetnek.
Példázat az övről igék sorrendje
Az övről szóló példázatot tekintjük át ezzel a feladattal oly módon, hogy Isten Jeremiáshoz intézett parancsait rendezzük sorrendbe. A feladatot nehezíti, hogy csak a felszólító módú igéket adtuk meg. A helyes sorrend a lap jobb sarkában lévő ikonra kattintva ellenőrizhető. Végül az igék felhasználásával, illetve mondatba foglalásával elmeséljük az egész történetet.
Keresztrejtvény az öv példázatáról
Az övről szóló példázat kulcsszavait rejtettük el a keresztrejtvényben. A rejtvény szavainak megfejtése után a tanulók mondhatnak egy-egy mondatot is a megfejett szavakkal.
Ézsaiás vagy Jeremiás?
Ézsaiás és Jeremiás elhívásának történetét tekintjük át ebben a feladatban. A megadott kulcsszavakat csoportosítani kell aszerint, hogy Ézsaiáshoz vagy Jeremiáshoz kapcsolódnak-e.