Fejezd be a mondatot!
A történet megismerése és megbeszélése előtt bevezetésként, ráhangolódásként beszélgethetünk a bűnről, a büntetésről, a megbocsátásról a felnyíló dobozokon felbukkanó befejezetlen mondatok segítségével. A dobozokat tetszőleges sorrendben nyithatók. A csoport létszámától és a feladatra fordítható idő függvényében vagy csak egy-egy tanuló fejezi be a mondatot, vagy mindegyiket közösen beszéljük meg.
Kortörténet, bibliaismeret
A kártyákon felbukkanó kérdések alapján a korábban tanult ismereteket elevenítjük fel, illetve megpróbálunk a “történet mögé” nézni. (Pl. a bűnösség kérdése, kik a farizeusok.) A válaszokat közösen beszéljük meg, melyhez a kártyákat megfordítva segítséget is kapunk.
Oldd meg a keresztrejtvényt!
A keresztrejvényben a történet egy-egy szavát kapjuk megfejtésül. A feladatot bővíthetjük úgy, hogy a tanulók a segítségül kapott leírás, definíció helyett saját szavaikkal írják körül a megfejtést.
Egészítsd ki a történet szövegét!
A feladat segítségével a tanulók összefoglalásként vagy ismétlésként végighaladhatnak az előzetesen már megismert teljes bibliai szövegen, így a részletek és fontosabb szavak, fogalmak is rögzülhetnek. Egyéni, házi feladatként adva a tanulók gyakorolhatják a Biblia használatát, ha a megoldáshoz segítségként kikeresik a kijelölt igeszakaszt.
Kire igaz?
A feladat a történet szereplőinek helyzetét, cselekedeteit járja körül. A felbukkanó állításokat aszerint kell csoportba rendezni, hogy azok kire igazak.
Rakd össze a kulcsszavakat!
A betűk megfelelő sorrendbe rakásával a történet kulcsszavait kapjuk. A szavak megfejtése a tanulók mondjanak egy-egy mondatot az összerakott szóval. Csoporttól függően nehezíthetjük a feladatot úgy, hogy a tanulóknak egy kérdést kell megfogalmazniuk, amire az aktuális szó a válasz. Ez utóbbi változat jobban segíti a gondolkodást, a történet elmélyítését.
Helyes így a mondat?
A felbukkanó kártyapárokon egy-egy félmondat szerepel. El kell dönteni, hogy a párok összetartoznak-e vagy sem. Addig pörögnek a párok, amíg minden mondat a helyére nem kerül.
Tedd sorrendbe az eseményeket!
A feladatban a történet eseményeit időrendi sorrendbe kell állítani. A mondatok újra és újra átrendezhetőek, egészen a helyes megoldásig dolgozhatunk rajta.
Megjegyzés: A mondatokat célszerű balról jobbra, és fentről lefelé, tehát átlósan elrendezni.
Igaz vagy hamis?
Csoportosítsd az állításokat aszerint, hogy igaz vagy hamis. Ha minden válasz helyes, egy kép rajzolódik ki a mozaikokból. Beszélgessünk a képről. Hogyan kapcsolódik a történetünkhöz?
Kvízjáték – A házasságtörő asszony
Ez a feladat egy pörgős, izgalmas kvízjáték, melyet használhatunk a történet lezárásaként vagy ellenőrzésként is. A játékhoz telefon szükséges, amit a tanulóknak előre jelezni kell. Egyéni és csoportos változatban is játszható, a játék indításakor többféle játékmód közül választhatunk.
Imádság úrvacsora előtt
Az úrvacsora előtti imádság szorosan kapcsolódik a bűn, a büntetés, megbocsátás témájához. Ahhoz, hogy megtudjuk, hogy hangzik az imádság egy része, helyes sorrendbe kell állítani a szavakat. Anélkül, hogy elmondanánk, hol hangzik el az imádság, megfordíthatjuk, és a szöveg megfejtése után megkérdezhetjük a tanulókat, ismerős-e valakinek, ha igen, honnan, és egy kicsit beszélgethetünk róla.
A házasságtörő asszony illusztrációja
A feladatban id. Lucas Cranach: Krisztus és a házasságtörő asszony című festményét elemezzük. A feldolgozást, elmélyítést kérdések segítik. A tanulók kifejthetik meglátásaikat, érzéseiket, ezáltal személyesebbé, közelebbé hozva a bibliai történet üzenetét.
Ajánljuk, hogy az első dián szereplő linkre kattintva megnyíló kép maradjon nyitva, hogy a további diákon szereplő egyes kérdéseken gondolkozva mindig egyszerűen vissza lehessen térni a képhez.