Menü Bezárás

8. évfolyam – 54. lecke

közös megbeszélésegyénicsoportosdoboznyitogató

Tényleg mindent tud rólam? * A samáriai asszony

Egyetértesz?

A történet megismerése előtt bevezetésként használhatjuk ezt a feladatot. A kérdések segítségével a titkokról, illetve arról beszélgethetünk, van-e, aki előtt nincsenek titkaink, aki minden tud rólunk. A kérdések használhatók kis- és nagycsoportban egyaránt, de akár egyfős csoportban is.

rögzítésismétlésellenőrzésegyéniházi feladatszókereső

Keresd meg a szót!

A megadott nyomok segítségével meg kell keresni a betűrácsban a történetben előforduló fontosabb szavakat. A szó kezdőbetűjére rákkatintva a a betűrácsban felbukkan a helyes megfejtés. A megfejtett szót egy kattintással párosítani kell a definíciójával is.  A feladat befejezésként a tanulók mondjanak egy-egy mondatot a megfejtett szavakkal a történet alapján. Házi feladatként is adható.

beszélgetésindítóközös megbeszéléshozzárendelés képeken

A Jézus korabeli asszonyok

A képen szereplő ikonokra kattintva egy-egy kérdés bukkan fel, amelyek segítségével beszélgethetünk a Jézus korabeli nők helyzetéről, Jézus nőkkel szembeni hozzáállásáról, és arról, miért volt a Palesztinában élő zsidók számára különösen fontos az éltető víz. A kérdések mellett felbukkanó “i” betűre kattintva segítséget kapunk a kérdés megválaszolására.

elgondolkodtatásrögzítésellenőrzésegyénicsoportosigaz-hamis

Igaz vagy hamis?

Az igaz-hamis feladattal a szöveg részleteinek megfigyelésén túl a történet mélyebb összefüggéseire kívánunk rávilágítani. A mondatok adott idő alatt többször is előkerülnek, így lehetőség van a hibák javítására.

elgondolkodtatásrögzítésellenőrzésegyénicsoportoskártyaosztó

Keresd meg az összetartozó párokat!

Az összetartozó szavak, kifejezések megkeresésével a történet összefüggéseire világíthatunk rá. A kifejezések a megadott idő alatt többször is előkerülnek, így lehetőség van a hibák javítására, és a feladat végére a helyes válaszok rögzölnek.

elgondolkodtatáselmélyítésszövegfeldolgozásegyénicsoportospárosító

Te hogyan fejeznéd be a mondatot?

 Az egyes szereplők helyzetét elképzelve be kell fejezni az elkezdett mondatokat. Nincs jó vagy rossz válasz, szükség van a fantáziára is, sőt nem árt egy kis kortörténet sem a feladat megoldásához. A feladat alkalmas a közös gondolkodásra, egy-egy elkezdett mondatot többféleképpen is befejezhetnek a tanulók.

szövegfeldolgozásrendszerezésellenőrzésegyénicsoportoscsoportosító kirakó

Ki mondta?

Csoportosítani kell a mondatokat aszerint, hogy ki mondta: Jézus vagy az asszony? Az összes kirakódarabka megfordításával kirajzolódik egy kép, amely kapcsolódik a történethez. Beszélgessünk arról, hogy vajon miért pont ott zajlik a beszélgetés? Milyen jelentés hordoz a kút, a forrás Jézus tanításában. Felidézhetünk egyéb történeteket, éneket, vagy akár kereshetünk a Bibliából történeteket amelyben forrás, víz szerepel. 

tudáspróbaszámonkérésellenőrzésegyénicsoportoskahoot

Kvízjáték – A samáriai asszony

Ez a feladat egy pörgős, izgalmas kvízjáték, melyet használhatunk a történet lezárásaként vagy ellenőrzésként is. A játékhoz telefon szükséges, amit a tanulóknak előre jelezni kell. Egyéni és csoportos változatban is játszható, a játék indításakor többféle játékmód közül választhatunk.

elgondolkodtatásmozaikfordító

Mit üzen számodra a víz?

A lecke lezárásaként használhatjuk ezt a feladatot. A képek segítségével vízzel kapcsolatos, érzéseket, élményeket, tapasztalatokat eleveníthetünk fel. A feladatot kétféleképpen használhatjuk. Minden tanuló maga választ egy-egy képet, és arról mond néhány gondolatot, vagy a “véletlenszerű pörgetés” ikont használva a véletlenszerűen felbukkanó képről kell a tanulóknak mondani néhány szót. Játszhatjuk úgy is, hogy minden képről  mindenki csak egy szót mond, ami először eszébe jut.