Fiúság – A tékozló fiú
Elgondolkodtató kérdések a tékozló fiú történetével kapcsolatban.
A kérdések arra a célra irányulnak, hogy a szolgaság-fiúság fogalompárt érthetőbbé tegyük a példázat elemzésével. (A feladat előfeltétele, hogy a tanulók ismerjék és tudják értelmezni a példázatot. Első körben a képek alapján ismételhető a történet.
A farizeusok igazsága
Olvassátok el a következő igéket: Mt 5,16 és Mt 5,20.
Jézus szavai alapján gondolkodjatok el: mi következik abból, ha farizeusként gondolkodunk, és mi következik abból, ha Isten fiai vagyunk. Segítenek az ábrák.
A szolgaság és a fiúság lelkülete
Csoportosítsd a mondatokat aszerint, hogy inkább a szolgaság vagy inkább a fiúság lelkületét tükrözik.
Gondolkodjunk együtt!
Kép közös gondolkodás elindítására az óra elején. A beszélgetés célja, hogy meglássuk: mi a különbség a szeretettel, saját kertben végzett munka és a kötelességből, más “kertjében” végzett munka között. Igei mondanivalónk szerint: a szolgaság és a fiúság között.
Nézd meg jól!
Kép a közös gondolkodás elindítására.
Kérdések: pl. Milyen érzések jutnak eszedbe az alábbi képet látva? Miben hasonlíthat ez az apa Istenhez?
Közös éneklés – Atyám két kezedben
Zarándokének 88-as ének