Menü Bezárás

7. évfolyam – 3. lecke (B)

beszélgetésindítófelelevenítésegyénikiscsoportosinteraktív kép

Fiúság – A tékozló fiú

Elgondolkodtató kérdések a tékozló fiú történetével kapcsolatban. 

A kérdések arra a célra irányulnak, hogy a szolgaság-fiúság fogalompárt érthetőbbé tegyük a példázat elemzésével. (A feladat előfeltétele, hogy a tanulók ismerjék és tudják értelmezni a példázatot. Első körben a képek alapján ismételhető a történet.

beszélgetésindítógondolkodtatáskis létszámú csoportcsoportosegyéniközös megbeszéléscsoportosítás

A farizeusok igazsága

Olvassátok el a következő igéket: Mt 5,16 és Mt 5,20.

Jézus szavai alapján gondolkodjatok el: mi következik abból, ha farizeusként gondolkodunk, és mi következik abból, ha Isten fiai vagyunk. Segítenek az ábrák.

ráhangolódáscsoportosegyénibeszélgetésindítóelgondolkodtatáscsoportosítás

A szolgaság és a fiúság lelkülete

Csoportosítsd a mondatokat aszerint, hogy inkább a szolgaság vagy inkább a fiúság lelkületét tükrözik.

közös megbeszélésflash kártya

Gondolkodjunk együtt!

Kép közös gondolkodás elindítására az óra elején. A beszélgetés célja, hogy meglássuk: mi a különbség a szeretettel, saját kertben végzett munka és a kötelességből, más “kertjében” végzett munka között. Igei mondanivalónk szerint: a szolgaság és a fiúság között.

beszélgetéselmélyítéselgondolkodtatáskép

Nézd meg jól!

Kép a közös gondolkodás elindítására. 

Kérdések: pl. Milyen érzések jutnak eszedbe az alábbi képet látva? Miben hasonlíthat ez az apa Istenhez?

Közös éneklés – Atyám két kezedben

Zarándokének 88-as ének

https://csecsy.hu/konyvek/enekeskonyv/atyam_ket_kezedben