Úton vagyunk – Úton az ígéret földje felé – 10 perc
Úton vagyunk
A kerék megpörgetésével egy-egy utazással, útnak indulással kapcsolatos kérdéssel találkoznak a diákok. Két változatban is játszhatjuk: első esetben egy kipörgetett kérdésre mindenki körben válaszol. Miután mindenki válaszolt, akkor forgatunk új kérdésre. A létszámtól függően ez elég sok idő lehet. Ha csak rövidebb időt szánunk erre a feladatra, akkor a másik verzió, hogy egy kérdésre egy diák válaszol, majd újra megpörgetjük a kereket.
Válassz egy utat! – Hozzárendelés képen – 10 perc
Vajon milyen az az út, amelyre szívesen elindulunk?
A zászlóra kattintva felbukkan egy mondat. A diákok gondolkodjanak el rajta, vajon igaz-e rájuk.
József vagy Mózes? 6-7 perc
Felidézzük, hogyan kerültek a héberek Egyiptomba, illetve hogyan zajlott a kivonulás. A kirakós egy-egy darabjának megfordításakor megbeszéljük, hogy a rajta található személy / helyszín / fogalom hogyan kapcsolódik a történethez. Az aktuális szót végül mondatba is foglaljuk.
Jézus vezet minket – Bibliai igék – 5-6 perc
Útravaló jézusi igék összeállítása szövegpárosítással. Az újszövetségi igék a “távoli” ószövetségi történetből átvezetnek minket a személyes életünkbe.
Találd meg a helyes utat a labirintusban! – 6-8 perc
A történet részleteit megfigyelve kell a helyes irányába indulni úgy, hogy útközben ne találkozzunk a kis szörnyekkel.
Keresztrejtvény a történet szavaiból – 4-5 perc
A sorokra kattintva válaszolni kell a felbukkanó kérdésekre.
Kire, mire gondoltunk? – 5-6 perc
A történetben szereplő személyek, helyek neveit össze kell párosítani a megfelelő meghatározásokkal.
Illusztrációk
Ének: – Járom a zarándok útjait, megyek a cél felé
https://csecsy.hu/system/files/2019-03/jarom_a_zarandok_utjait.pdf
Versmeditáció – Margaret Fishback: Lábnyomok (Ford.: Túrmezei Erzsébet) 10-15 perc
Ötlet a vers feldolgozásához:
A vers meghallgatása/elolvasása után a diákok rajzolják le (vagy bármely más technikával ábrázolják) a bennük megjelenő képsorokat.
Óra végi vagy otthoni feladat, az elkészült műveket a vers kíséretében kiállíthatjuk a teremben, folyosón.
versmeditáció, kreatív feladat (rajzolás, egyéb technika)