Menü Bezárás

8. évfolyam – 1. lecke

ismeretbővítésráhangolódásszerencsekerék

Úton vagyunk – Úton az ígéret földje felé – 10 perc

Úton vagyunk

A kerék megpörgetésével egy-egy utazással, útnak indulással kapcsolatos kérdéssel találkoznak a diákok. Két változatban is játszhatjuk: első esetben egy kipörgetett kérdésre mindenki körben válaszol. Miután mindenki válaszolt, akkor forgatunk új kérdésre. A létszámtól függően ez elég sok idő lehet. Ha csak rövidebb időt szánunk erre a feladatra, akkor a másik verzió, hogy egy kérdésre egy diák válaszol, majd újra megpörgetjük a kereket.

gondolkodtatásbeszélgetésindító

Válassz egy utat! – Hozzárendelés képen – 10 perc

Vajon milyen az az út, amelyre szívesen elindulunk?

A zászlóra kattintva felbukkan egy mondat. A diákok gondolkodjanak el rajta, vajon igaz-e rájuk.

felelevenítésbeszélgetésáttekintéscsoportosító kirakó

József vagy Mózes? 6-7 perc

Felidézzük, hogyan kerültek a héberek Egyiptomba, illetve hogyan zajlott a kivonulás. A kirakós egy-egy darabjának megfordításakor megbeszéljük, hogy a rajta található személy / helyszín / fogalom hogyan kapcsolódik a történethez. Az aktuális szót végül mondatba is foglaljuk. 

egyénikahootkvíz

Tudáspróba 8-10 perc

Egyéni tudáspróba, melyhez telefon/tablet, wifi szükséges.

gyakorláspárosító

Jézus vezet minket – Bibliai igék – 5-6 perc

Útravaló jézusi igék összeállítása szövegpárosítással.  Az újszövetségi igék a “távoli” ószövetségi történetből átvezetnek minket a személyes életünkbe.

elmélyítésgyakorláslabirintusjáték

Találd meg a helyes utat a labirintusban! – 6-8 perc

A történet részleteit megfigyelve kell a helyes irányába indulni úgy, hogy útközben ne találkozzunk a kis szörnyekkel.

áttekintésellenőrzéselmélyítésrögzítéskeresztrejtvény

Keresztrejtvény a történet szavaiból – 4-5 perc

A sorokra kattintva válaszolni kell a felbukkanó kérdésekre.

rögzítelmélyítéspárosító

Kire, mire gondoltunk? – 5-6 perc

A történetben szereplő személyek, helyek neveit össze kell párosítani a megfelelő meghatározásokkal.

Illusztrációk

Ének: – Járom a zarándok útjait, megyek a cél felé 

https://csecsy.hu/system/files/2019-03/jarom_a_zarandok_utjait.pdf

Versmeditáció – Margaret Fishback: Lábnyomok (Ford.: Túrmezei Erzsébet) 10-15 perc

Ötlet a vers feldolgozásához:

A vers meghallgatása/elolvasása után a diákok rajzolják le (vagy bármely más technikával ábrázolják) a bennük megjelenő képsorokat.

Óra végi vagy otthoni feladat, az elkészült műveket a vers kíséretében kiállíthatjuk a teremben, folyosón.

versmeditáció, kreatív feladat (rajzolás, egyéb technika)

https://www.istenesversek.hu/margaret-fishback-labnyomok/