Kommunikációs csatornák
A kivetített gondolattérkép segítségével beszélgessünk a kommunikációról, annak fontosságáról és arról, milyen csatornákat használ ma egy fiatal üzenetei, közlésére, a fontos információk begyűjtésére.
Jeremiás és a tekercs
Kirakós kvízjáték. Ahogy haladunk előre a kérdések megválaszolásában úgy tárul fel egyre jobban Szántó Piroska festő, grafikus Jeremiásról készült képe. A feladat megoldása után beszélgethetünk a képről is. Melyik jelenetet ábrázolja? Mit olvasunk le Jeremiás gesztusairól? Milyen érzéseket kelt a kép?
Jeremiás a ciszternában
Jeremiás ciszternába dobásának történetét dolgozhatjuk fel ezzel a történettel oly módon, hogy csoportosítjuk a felbukkanó állításokat aszerint, hogy az igaz vagy hamis. A mondatok addig rendezhetők, míg az összes megoldás jó nem lesz.
Jeremiás a gödör mélyén
Ebben a feladatban kicsit Jeremiás bőrébe bújunk. Elképzeljük az érzéseit, kérdéseit, kétségeit. Ennek átgondolásához adnak támpontot a dobozban rejlő kérdések. Kis és nagycsoportban egyaránt használható.
J-E-R-E-M-I-Á-S
Ez egy asszociációs feladat, a Jeremiás név minden egyes betűjéhez kell a tanulóknak szavakat gyűjteniük úgy, hogy azok természetesen kapcsolódjanak a történethez. (Nem csak ehhez a leckéhez, hanem Jeremiás egész történetéhez az elhívásától kezdve.)
Először ötleteket várunk a tanulóktól, amit a táblára is felírhatunk. Az itt feltüntetett link alatt adunk néhány ötletet.
Keresztrejtvény Jeremiás történetéből
A keresztrejtvény nem csak az ebben a leckében szereplő részletekre, hanem összességében a Jeremiásról eddig tanultakra kérdez rá, így egyben ismétlés és összefoglalás is. Bővíthetjük a feladatot úgy, hogy a megfejtett szóval mondjanak egy mondatot a tanulók.
Kvízjáték – Jeremiás és a nép
Ez a feladat egy pörgős, izgalmas kvízjáték, melyet használhatunk a történet lezárásaként vagy ellenőrzésként is. A játékhoz telefon szükséges, amit a tanulóknak előre jelezni kell. Egyéni és csoportos változatban is játszható, a játék indításakor többféle játékmód közül választhatunk.