Menü Bezárás

8. évfolyam – 52. lecke

bevezetésismétlésismeretbővítésegyénicsoportos

Adósóm vagy! * A gonosz szolga
Mi jellemző Jézus példázataira?

A feladattal átismételhetjük azt, amit korábban Jézus példázatairól tanultunk. A mondatokat aszerint kell csoportosítani, hogy melyik állítás jellemző és melyik nem Jézus példázataira.

4-5 perc

rögzítszókincsbővítésszövegfeldolgozásegyénicsoportosmondatok befejezése

A gonosz szolga – Egészítsd ki!

A feladat megoldása előzetesen figyelmes hallgatást/olvasást igényel, mivel a történet apró részleteire kérdez rá. Egyben segíti a szöveg feldolgozását, valamint fejleszti a szókincset is. A feladat során részletesen kitérhetünk egy-egy szóra, kereshetünk rokonértelmű szavakat, amelyekkel a mondat jelentése nem változna.

6-7 perc

rögzítszövegértésegyénicsoportoskeresztrejtvény

A gonosz szolga – keresztrejtvény

A keresztrejtvény megfejtései a történet egy-egy fontosabb szavát adják. A feladatot színesíthetjük azzal, hogy a megfejtett szóval egy mondatot kell mondani úgy, hogy az kapcsolódjon a történethez.

4-5 perc

beszélgetésindítókártyaosztó

Beszélgessünk a megbocsátásról!

A véletlenszerűen felbukkanó kérdések mentén beszélgessünk a diákokkal a bocsánatkérés, a megbocsátás szükségességéről, lehetőségeiről! A tanulók elmondhatják személyes érzéseiket, véleményüket.

8-10 perc

elgondolkodtatáskiscsoportosfalsh kártyák

Ami a példázat mögött van

A feladatban felmerülő kérdések célja, hogy segítségükkel  kicsit mélyebbre ássunk a történetben és a diákok elgondolkozzanak egy-egy szó, kifejezés értelmén, jelentőségén. A kártya megfordításával magyarázatot, egy-egy példát kapunk, melynek segítségével lezárhatjuk vagy éppen továbbgondolhatjuk a kérdést.

 6-8 perc

ismeretbővítésrendszerezésáttekintésösszefoglalegyénicsoportosidővonal

Tedd sorrendbe a történet eseményeit!

A feladattal rendszerezhetjük a történet eseményeit, kiemelve a lényeges mozzanatokat. 

6-7 perc

anagramma

Tedd sorrendbe a betűket!

A betűk helyes sorbarendezésével a történet kulcsszavait kapjuk. Egy-egy szónak a jelentéséről el is beszélgethetünk, és megvizsgálhatjuk, hogy ma is használjuk-e még ezt a szót a mindennapi életben. A történet megismerése után célszerű használni a feladatot.  

6-8 perc

ismétlésellenőrzésáttekintésegyénicsoportoskahoot

A gonosz szolga

Egy pörgős, izgalmas kvízjáték kétféle feladattípussal. A játékhoz telefon szükséges, amit a tanulóknak előre jelezni kell. Egyéni és csoportos változatban is játszható, a játék indításakor többféle játékmód közül választhatunk.

8-10 perc