Menü Bezárás

8. évfolyam – 6. lecke

beszélgetésindítódoboznyitogató

 Félek a feladatomtól! * Gedeon

Mitől félek?

A felbukkanó kérdések alapján beszélgethetünk a félelmekről, a félelmek leküzdéséről, egymás bátorításáról. A kérdésekre közösen keressük a választ, az válaszol, akit épp megérintett az adott kérdés, személyes élménye, tapasztalata van. 

Megjegyzés: Javasoljuk, hogy a számozásnak megfelelően nyissuk kia dobozokat, mert így bontakozik ki a téma!

7-8 perc

elgondolkodtatáselmélyítéscsoportosmegbeszéléskétoldalú kártya

Gondold át! – Gedeon és a midjániták.

A feladat segítségével a történet egyes részleteinek (döntéseknek, eseményeknek) a hátterét gondolhatjuk végig. A felbukkanó kérdéseket közösen vitatjuk meg. A válaszok a kártya megfordításával ellenőrizhetők.

Megjegyzés: A kártyák akkor haladnak tovább, ha megfordítás után kipipáljuk a választ. 

7-8 perc

egyéniházi feladatrendszerezéspárosító

Keresd meg az összetartozó párokat!

Ebben a párkereső memória feladatban nem egyforma, hanem összetartozó szavakat/kifejezéseket kell keresni. Ezzel egyben mélyítjük és rendszerezzük is a történet egyes elemeit.

5 perc

egyéniházi feladatrögzítügyességiüsd a vakondot

Igaz vagy hamis Gedeonnal kapcsolatban?

Az igaz-hamis állítások véletlenszerűen bukkannak fel a vakondokkal együtt. Arra kell ráütni, amelyik mondat helyes. 

3-4 perc

egyénielmélyítőházi feladatfeloldó

Állítsd össze Pál levelének mondatait!

A szavak helyes sorrendbe rendezésével Pál apostol korinthusiakhoz írt második levelének egyik igeversét kapjuk.

4-5 perc

egyénicsoportosrendszerezésfelelevenítésrögzítésakasztófaidővonal

Tedd sorrendbe Gedeon történetének eseményeit!

A feladatban sorrendbe kell tenni Gedeon elhívásának és Midján legyőzésének eseményeit egy idővonalon. Az szövegdobozokat egészen addig rendezgethetjük, amíg megszületik a helyes megfejtés.

4-5 perc

egyénicsoportosmegbeszélésrendszerezésrögzítéscsoportosítás

Ki mondta?

A feladatban külön kell válogatni a megadott mondatokat aszerint, hogy ki mondta: az Úr vagy Gedeon. A diákok reflektáljanak arra, hogy milyen helyzetben, miért hangzik el az adott mondat. A mozaikok újrarendezhetők. A feladattal a történet tartalma is mélyül, és rögzülnek az egyes mozzanatok is. 

5-6 perc

egyénielmélyítés

Keresd meg az összetartozó párokat!

A feladatban néhány fontosabb kulcsszót és a hozzá szorosan kapcsolódó fogalmat kell összepárosítani.

3-4 perc

ismétlésellenőrzésáttekintésegyénicsoportoskvíz

Gedeon legyőzi az ellenséget

Egy pörgős, izgalmas kvízjáték. A játékhoz telefon szükséges, amit a tanulóknak előre jelezni kell. Egyéni és csoportos változatban is játszható, a játék indításakor többféle játékmód közül választhatunk.

8-10 perc

csoportoszeneénekkép

Készítsünk padlóképet!

A téma és a tanóra lezárásaként készítsünk a diákokkal padlóképet! A padlókép készítését ráhangolódásként a diákokkal körben ülve a Várj és ne félj… kezdetű Taizé-ének meghallgatásával/éneklésével kezdjük. (Előre fénymásolhatunk néhány kottát is.) A zene a mellékelt prezentáció “dallam” ikonjára kattintva elindítható. 

A padló közepére előkészítünk egy egyszerű kezdő installációt, pl. egy keresztet, mécsest, virágot. Egy dobozban előkészítünk színes kendőket, szalagokat, terméseket, faleveleket, kavicsokat stb. A diákok csendben, a zenehallgatás/éneklés közben egyénileg elhelyezhetik, elrendezhetik az általuk kiválasztott dolgokat. Előtte elmondunk néhány szabályt, például, hogy a mások által lerakott dolgokat ne helyezzék át, csendben, beszélgetés nélkül dolgozzanak, és aki kész, a székére visszaülve várja, hogy mindenki befejezze a saját munkáját. A végén hagyunk időt arra, hogy szemlélhessék az elkészült közös alkotást. Az elkészült alkotásról érdemes egy fotót készíteni, amit kinyomtatva a teremben is elhelyezhetünk.

A feladatot rövid imádsággal zárjuk a saját szavainkkal, vagy a prezentáció második oldalán olvasható sorokkal..

10-15 perc