Meghallom-e Isten hangját * Sámuel
Figyelsz?
A dobozokban felbukkanó kérdések segítségével arról beszélgethetünk a diákokkal, hogy kire, mire figyelünk, mi nehezíti a figyelést, miért baj, ha nem figyelünk oda valamilyen fontos dologra. A kérdések kis és nagycsoportban egyaránt használhatók.
8-10 perc
Mit jelentenek a nevek?
A nevek többnyire nagyon fontosak és sokat mondóak a bibliai történetekben. Ebben a feladatban néhány, az elmúlt hetekben felbukkant, nagyrészt már korábban is ismert nevek jelentésével foglalkozunk.
3-4 perc
A szent sátor
A prezentáció segítségével röviden megismerkedhetünk a szent sátorral. Az egyes diák segítségével a tanulók feleleveníthetik és egyben kibővíthetik korábbi ismereteiket.
6-7 perc
Isten hangja
A klasszikus akasztófa szabályai szerint kell a történet alapján egy-egy fontos gondolatot, mondatot kitalálni. A helytelen betűk választásakor mindig lehullik egy-egy virágszirom. Az ékezetes betűket előre beírja a rendszer.
6-7 perc
Igaz vagy hamis Sámuellel kapcsolatban?
A Sámuel elhívásának történetéről szóló állításokat aszerint kell csoportokba rendezni, hogy azok igazak vagy hamisak.
4-5 perc
Válaszolj gyorsan! – Villámkérdések
Ebben a feladatban rövid, egyszavas válaszokat kell beírni megfejtésként a meghatározások alatti fehér “ablakba”.
3-4 perc
Tedd sorrendbe Sámuel elhívásának eseményeit!
Az események sorbarendezésével áttekinthetjük Sámuel elhívásának történetét. A mondatokat célszerű balról jobbra és fentről lefelé, tehát átlósan rendezni. A mondatok egészen addig újrarendezhetők, amíg a megoldás tökéletes nem lesz.
5-6 perc
Isten szól hozzám is!?
A kártyákon megjelenő kérdések segítségével arról beszélgethetünk a diákokkal, hogy szól-e hozzánk ma egyáltalán Isten, hogyan szól hozzánk és mi nehezíti, hogy meghalljuk szavát.
8-10 perc
Keresd meg a párját!
A feladatban a történet egy-egy jelenetét ábrázoló képeket kell összepárosítani a hozzá tartozó címekkel. A feladatot addig folytatjuk, amíg az összes párt meg nem találjuk. Jellegéből adódóan leginkább egyéni feladatként javasolható.
Egy pörgős, izgalmas kvízjáték, melyet használhatunk a történet lezárásaként vagy ellenőrzésként. A játékhoz telefon szükséges, amit a tanulóknak előre jelezni kell. Egyéni és csoportos változatban is játszható, a játék indításakor többféle játékmód közül választhatunk.
8-10 perc