Menü Bezárás

A reflektivitás útjai – online továbbképzés

Napjaink sokat emlegetett fogalmai kerülnek terítékre a hitoktatói továbbképzés legközelebbi alkalmai során. A reflektív szemlélet, pedagógai gyakorlatunk és nézeteink folyamatos elemzése, végiggondolása megerősíti az én-hatékonyságot és a szakmaiságban is folyamatos konstrukciót tesz lehetővé. A dilemmák mellett lehetséges alternatívák megfogalmazását is magában hordozza, és többféle szinten is megtapasztalható.


Az előzetes felkészülés alkalmanként 30 percet vesz igénybe, ezt beszámítjuk a továbbképzés időtartamába.
A műhelymunkákat vezeti: Seresné Dr. Busi Etelka egyetemi docens pedagógus és pszichológus, az Evangélikus Hittudományi Egyetem és az ELTE-PPK oktatója.


A Reflektív technikák és elemzési lehetőségek c. első blokk témája a reflektív gondolkodás, saját gyakorlatunk elemzésének lehetőségei, szempontjai – melyek egyben támpontokat is jelenthetnek. Milyen módszerekkel lehet a reflektivitást fejleszteni, milyen technikák állnak rendelkezésünkre, ha végig szeretnénk gondolni gyakorlatunkat?
A portfólió, mint fejlesztő értékelési módszer c. második alkalmon a portfólió fejlesztő értékelési módszerével foglalkozunk, és végiggondoljuk, hogy milyen lehetőségeink vannak saját portfóliónk összeállításakor, valamint arról is szó lesz, hogy hogyan segítheti mind a metakogníciót, mind a szaktárgyi tanulást a diákportfóliók létrejöttének támogatása. Kitérünk a projekt módszerére is – a témafelvetéstől az értékelésig.


Arra kérjük a jelentkezőket, hogy előzetesen gondolják át: milyen miniportfólióval tudnák magukat, hittanárságukat a leginkább bemutatni!

Ez a miniportfólió most 4 elemből fog állni. Válasszanak ki a már meglévő anyagaikból, dokumentumaikból négyet, s ez a pakk legyen a résztvevőknél „kéznél”, online módon is megosztható formában! (Külön munkát tehát a kiválasztáson felül nem igényel a portfólió összeállítása.) Ezzel dolgozni fogunk a továbbképzés alkalmain, de természetesen semmilyen egyéb „hivatalos” szerepe ezen kívül nincs a kifejezetten erre az alkalomra összeállított miniportfóliónak. A kiválasztás szempontja az legyen, hogy a kiválasztott 4 anyag tükrözze a készítőjét hittanárként és lehetőség szerint egymástól eltérő műfajú dokumentumok kerüljenek bele a válogatásba. A miniportfólióba választható anyagokra néhány példa: óravázlat, rövid órareflexió, feljegyzés, fénykép, esszé, dolgozatkérdések, e-learninges anyag, diákok értékelése a résztvevőről tanárként, diákok munkái (amelyek pl. tükrözik azt, hogy milyen módszerekkel dolgozik), rajz, támlakép stb. A felsoroltakon kívül természetesen bármilyen más műfajú anyag, egyéni ötlet is szerepeltethető. Természetesen a 4 anyaggal nem lehet teljességre törekedni, a lényeg, hogy beszélgetni tudjunk majd az anyagok, az összeválogatott portfóliók – remélhetőleg – színes
tárháza alapján.

Időpont: 2023. január 24. és február 7. 16:00-18:30.

A képzés idejébe az alkalmakra való előkészület – a miniportfólió összeválogatása – is beszámításra kerül.
Helyszín: Online térben, Zoom felületen
Jelentkezési határidő: 2022. november 25.
Jelentkezés: vallaspedagogia.teol@lutheran.hu címen
A jelentkezés elfogadásáról az egyetem válaszlevelet küld. Ha nem érkezne időben válasz, kérjük,
küldje újra a levelét, mert előfordulhat, hogy az email nem érkezik célba (spam-be kerül, stb). A
jelentkezés csak a megerősítő válaszlevéllel érvényes.

A továbbképzési napon való részvételről igazolást küldünk a MEE Országos Iroda felé.

Kérjük, csak azok a pedagógusok jelezzék igényüket igazolás kiállításáról, akik nem az egyházi, hanem az állami
pedagógus-továbbképzési rendszerben gyűjtik kreditjeiket (ők a 120 órás továbbképzési
rendszerükben a „nem akkreditált” továbbképzésekből gyűjthető alegységben tudják elszámolni ezt
a továbbképzést).